نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

آنچه در سال ۹۵ گذشت [پیام مدیر عامل]

همراهان عزیز نوند سلامت

اساتید گرانقدر و دانشجویان گرامی

با سلام و عرض ادب

 

در سالی که گذشت تکاپوی علمی در جهان دستاوردهای شگفتی به همراه داشت. از کشف مکانیسم‌های اختصاصی اتوفاژی تا تولد نخستین کودک ۳ والده دنیا. ویروس ابولا تیترساز مطبوعات دنیا شد و پس از تلاش‌های فراوان واکسن این ویروس کشف گردید. تحولات علمی محدود به این موارد نبود و دانشمندان با اعلام تولید اولین جنین کایمرایی (مخلوط خوک و انسان) مرزهای علم را جابجا کردند و سوالات جدید در این حوزه ایجاد نمودند.

در کشور عزیزمان ایران نیز جنب و جوش علمی بیش از سال‌های گذشته بود. بیست‌و‌دومین جشنواره علوم پزشکی رازی برگزار شد و برگزیدگان آن معرفی شدند. وزارت بهداشت لیست مجلات سیاه را اعلام نمود و اولین داروی گیاهی ضد آلزایمر در دنیا، به کوشش پژوهشگران ایرانی به مرحله تولید رسید.

در نوند سلامت نیز علی‌رغم سختی‌ها و مشکلات بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش رفتیم. کیت‌های تولیدی این شرکت موفق به اخذ تاییدیه از دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مختلف گشت و ارائه محصولات و خدمات به گستره ۸ استان صورت گرفت. امیدواریم در سال آینده این پوشش به تمام کشور و با عنایت خداوند متعال به کشورهای همجوار گسترش یابد.

همکاری با نهادهای علمی و پژوهشی یکی از برنامه‌های اصلی نوند سلامت در سال گذشته بود. این نهادها شامل انجمن‌های علمی معتبر همچون انجمن علمی کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی، انجمن علمی سم‌شناسی و مسمومیت ایران، انجمن علمی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران و انجمن علمی جراحی دامپزشکی ایران می‌شوند. همچنین همکاری با موسسه سرم‌سازی و واکسن‌سازی رازی شعبه شمالغرب کشور و دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی نیز در سال گذشته رخ داد. علاوه براین تعداد ۱۳ کارگاه آموزشی در تقویم آموزشی نوند سلامت جای گرفت و گستره این خدمات به بیش از ۲۰۰ نفر دانشجو و اعضای هیئت علمی از شهر‌های اورمیه، تبریز، تهران، آنکارا، بُن و ساری رسید.

برگزاری اولین دوره آموزشی زندگی در دنیای بیوتکنولوژی، یکی دیگر از اتفاق‌های سال گذشته محسوب می‌شود. این دوره متشکل از ۵ کارگاه آموزشی عملی، ۵ کارگاه آموزشی تئوری و ۵ سمینار علمی بود، ۲۳ تا ۲۹ شهریور ماه سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی اورمیه برگزار شد. همچنین در حاشیه برگزاری این دوره، جلسات بحث آزاد پیرامون تجویز و مصرف آنتی‌بیوتیک و دارونما (Placebo)‌ با حضور اساتید و مسولین استان برگزار شد.

نوند سلامت در سالی که گذشت با شوق ملاقات شما عزیزان و نیز در جهت معرفی محصولات و خدمات خود در نمایشگاه‌های مختلف حضور یافت. ما در تاریخ ۱۶-۱۷ آبان ماه در دومین همایش و فن‌بازار ملی سلامت کشور میهمان دانشگاه علوم پزشکی تهران بودیم و در تاریخ ۱۵-۱۷ آذرماه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان آذربایجان غربی حضور یافتیم.

 

از این‌که ما را در سال گذشته همراهی کردید بی‌نهایت سپاسگزاریم و نوید این را می‌دهیم که در سال آینده نیز نوند سلامت در راه پیشرفت و نوآوری قدم خواهد برداشت و با محصولات جدید در خدمت جامعه علمی کشور خواهیم بود.

فرصت را در آخرین روزهای سال ۹۵ مغتنم می‌شماریم تا علاوه بر آرزوی سالی نو و پربرکت برای شما، شاهد موفقیت‌های روزافزون در تمامی زمینه‌های علمی در کشورمان باشیم.

 

با آرزوی بهترین‌ها

آراز استادی

مدیر عامل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *